
El taller de divulgació de l’oli d’oliva verge extra DOP Siurana “No tots els olis són iguals” s’ha desenvolupat durant aquest curs per a un total de 589 alumnes d’escoles, facultats i instituts de cuina, enologia, dietètica i nutrició i turisme d’arreu de Catalunya, un increment del 24% d’alumnes respecte al curs anterior, en 22 sessions diferents de 2h de durada . Es tracta d’un projecte comunicatiu que des del Consell Regulador de la DOP Siurana es va implementar el 2015, just ara fa 11 anys i què, des d’aleshores, s’ha donat a conèixer en 155 tallers, que han comptat amb la participació de 4.280 alumnes d’arreu del país més els respectius professors.
“No tots els olis són iguals” és una sessió molt pràctica per conèixer i comparar les categories d’olis d’oliva existents al mercat, posant l’accent en l’aprofundiment en el tast per a diferenciar-los, la determinació d’atributs i defectes, i la valoració de l’oove del territori a través d’un tast professional a càrrec del Panel Oficial de tast d’olis d’oliva Verges de Catalunya i, una segona part de Promoció de la cultura de l’oli: amb el context de l’oli a nivell mundial i català,producció i consum; la gastronomia, la sostenibilitat, i la salut, a més del tractament i la presentació de l’oli als restaurants: l’oli més enllà de l’aliment, una part que cada cop es més ben valorada.
“No tots els olis són iguals” esdevé un dels pilars de comunicació adreçat a futurs professionals i prescriptors i, a la vegada, és un projecte molt ben valorat per part dels assistents amb una mitjana de 4,9 sobre 5. De fet, fruit de la bona acceptació, any rere any nous centres es sumen al projecte.
Podeu sol·licitar més informació o bé reservar el taller per al proper curs en aquest correu electrònic: mgelonch@dopsiurana.com.
Fotografia capturada durant la sessió “No tots els olis són iguals” celebrada a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya