
La DOP Siurana aporta 119 litres d’oove al Corredor Humanitari – Caravana especial que promou sor Lucía Caram
L’acció, promoguda per La Fundació del convent de Sta. Clara, és una iniciativa solidària per ajudar famílies i infants víctimes del conflicte a Ucraïna, en el 4rt aniversari de la invasió a gran escala
Sor Lucía Caram ha recollit aquest matí, al Consell Regulador de la DOP Siurana, 119 litres d’oli en formats petits destinats al Corredor Humanitari – Caravana especial que sortirà el pròxim 20 de febrer des de la Sagrada Família de Barcelona, amb l’objectiu de portar ajuda humanitària i material d’emergència a Ucraïna: ambulàncies, desfibril·ladors, generadors i l’oli de la DOP Siurana. Segons la religiosa, “no ens podem ni imaginar el valor que es dona a aquest producte a Ucraïna i el ben rebut que serà en escoles, hospitals i famílies vulnerables”. L’objectiu del corredor, que pretén fer el lliurament a tocar del front el 24 de febrer, quan es compliran 4 anys de la invasió a gran escala, a part de l’aportació de l’ajut humanitari, és mobilitzar tota la ciutadania, les empreses i les institucions per tal que se sumin a aquest esforç i per això han convocat una roda de premsa el pròxim 13 de gener a Barcelona.

L’entrega de l’oli ha estat conjunta entre la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, qui va proposar a la DOP Siurana la recollida de 100 litres d’oli d’oliva verge extra per a aquesta causa, i la DOP Siurana, que ha mobilitzat a les seves entitats. “Des de la DOP Siurana fa anys que ens sumem a accions solidàries i projectes com aquest reafirmen l’esperit social i el compromís amb les persones que formen part de la nostra manera de ser, com a entitat i com a territori.”
En aquesta donació hi han participat les entitats vinculades a la DOP Siurana, les cooperatives de: Cabacés, CEOLPE, LA Palma d’Ebre, Montbrió del Camp, Salomó, Ulldemolins, Grup cooperatiu UNIÓ i el propi Consell Regulador i, també ha comptat amb l’aportació del Centre de Desenvolupament de l’Oli (CDO) de la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Reus.
La DOP Siurana solidària
Des de la DOP Siurana s’impulsen dues accions solidàries cada any. D’una banda, en el marc de la Fira de l’Oli de Reus, se celebra l’esmorzar solidari per a La Marató, projecte que el passat 2025 vam recaptar 2.035,80 euros. D’altra banda, en el marc de la Fira de l’Oli de Tarragona, es duu a terme una recaptació solidària per al Banc d’Aliments amb el vermut solidari, que va recollir 688€. Amb aquestes accions es destaca i posa de manifest la importància de sumar esforços i de posar valor al compromís social del sector més enllà de l’activitat productiva.

Sor Lucía Caram
Sor Lucía Caram és una monja i activista reconeguda per impulsar projectes solidaris en favor de persones vulnerables, així com per coordinar enviaments d’ajuda humanitària a Ucraïna des de l’inici de la guerra. Fomenta la solidaritat i la justícia social, i lluita activament contra la pobresa i l’exclusió social.